Sekrety mistrza fotografii cyfrowej - mój numer jeden na początek

Na świecie są dwie grupy ludzi: utalentowani i Ci trochę mniej. Jedni rodzą się z pięknym głosem, talentem do tańca i grania, dobrym wyglądem do robienia kariery w modelingu lub czego jeszcze dusza zapragnie, a inni muszą się zadowolić dwoma lewymi rękoma lub talentem schowanym gdzieś bardzo głęboko. I ja zaliczam się chyba do tej drugiej grupy ludzi. Śpiewać umiem tylko pod prysznicem, tańczyć to wyłącznie w domu przed lustrem, grać to tylko na nerwach, a kariera w modelingu to raczej nie dla mnie. Moje beztalencie z biegiem czasu zaczęło mnie trochę dobijać, więc aby nie zwariować musiałam sobie znaleźć jakieś zajęcie z którego będe sama dla siebie zadowolona. I tak oto narodziła się moja miłość do fotografii. Do profesjonalisty mi bardzo daleko, do pojęcia wszystkich opcji również, jednak jest to jedna z nielicznych rzeczy, które dają mi wielką przyjemność i satysfakcję. Każdy fotograf ma swoją wizję, swój styl robienia zdjęć, swoje reguły jeśli chodzi o kadry i swój znak rozpoznawczy. Jestem zdania, że fotografia żyje sobie własnym życiem i jest pięknym sposobem na uwiecznienie czasu lub ważnych wydarzeń w życiu.


Dziś chciałam poruszyć temat związany z fotografią o który dość często mnie pytacie, a mianowicie jak zaczęłam wszystkiego się uczyć i skąd czerpię wiedzę (wiem, że taki wątek już kiedyś się pojawił, ale chciałam trochę więcej o tym napisać). Z góry informuję, że nadal sporo nauki przede mną i robię to amatorsko dla mojej czystej przyjemności. Wiedzę czerpię głównie z wyszukanych informacji, tutoriali i inspiracji w internecie, mam również kilku znajomych fotografów, którzy zawsze chętnie służą radą oraz czytam różne fotograficzne poradniki. Teraz właśnie chciałam skupić się na temacie poradników, ponieważ one najwięcej mi pomogły. Moim numer jeden jest książka Scotta Kelby'ego "Sekrety mistrza fotografii cyfrowejj", której wiele zawdzięczam. Jest to rewelacyjny poradnik dla wszystkich początkujących. W niej znajdziemy między innymi: zastosowanie lampy błyskowej i światła, naukę o estetycznych kadrach, jak uzyskać ciekawe tło, informacje o dobrych portretach, zdjęcia w pomieszczeniu i plenerze, zdjęcia grupowe oraz ślubne, sposoby na skorygowanie niedoskonałości twrazy lub usunięcie cieni pod oczami, zdjęcia makro, różne przydatne gadżety, a nawet znajdzie się coś dla miłośników krajobrazów. Jest w niej zawarte wszystko co powinien nauczyć się każdy początkujący miłośnik fotografii. W dzisiejszych czasach sporo osób myśli, że jak ma dobry sprzęt to już może zostać fotografem. Są to brednie, ponieważ sprzęt to nie wszystko. Bez pewnej wiedzy nie uda nam się nic wartościowego uzyskać.


Największą radość sprawia mi to, że tym hobby zaraziłam mojego chłopaka, który obecnie jest autorem większości moich zdjęć na blogu. Obydwoje chcemy nauczyć się znacznie więcej i chcemy być po prostu lepsi. Nawet jeśli będzie to nas kosztować sporą ilością metod prób i błędów. Mam nadzieje, że na blogu z posta na post również będzie tylko lepiej. Fotografia jest fantastyczną rzeczą, którą mam ochotę nasiąkać jak gąbka. Zdjęcia oraz mój "styl rozpoznawalny" nadal szlifuję i tak jak napisałam wyżej- modeling nie jest dla mnie, ale może bycie po drugiej stronie jak najbardziej. Czas pokaże. Wiem, że będe inwestowała mój czas oraz pieniądze aby dalej się rozwijać, a póki co jestem szczęśliwą amatorką i pstrykam dla przyjemności. :)

106 komentarzy:

  1. Właśnie chce sobie kupić jakąś książkę o fotografii :)
    notkinia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. grunt to w tych ważnych momentach nie zapominać o zrobieniu zdjęcia lub nie daj Boże o wzięciu aparatu, co u mnie częste :) trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez cały czas sie ucze robic dobre zdjęcia, mam taką samą lustrzankę jak Ty :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna i przydatna notka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A Twój chłopak jaki ma aparat? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy wspólne aparaty: Nikona i Sony alfa :)

      Usuń
    2. I obie lustrzanki? :o

      Usuń
    3. Jaki dokładnie model Sony ? ;) Posiadasz jakieś dodatkowe obiektywy jeśli można wiedzieć ?:D

      Usuń
    4. w zakładce o blogu z boku po lewej stronie jest napisane że sony a200 i kitowy, a do nikona to kitowiec i stałka

      Usuń
  6. masz talent - do blogowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Człowiek bez pasji jest płytki, a pasja to sens życia." Pracuj nad fotkami, bo bardzo ładnie Ci wychodzą. Książki Scotta jest wręcz biblią dla początkującego fotografa i skarbnicą fantastycznej wiedzy. Też zaczynałam od jego książek.
    Tak to już bywa, ze gdy zaczniesz przygodę z fotografią mając lustrzankę, to ciągle chcesz czegoś więcej. Ja na dziś mam 3 obiektywy , a już marzy mi się inny. Pierścienie makro kupiłam, bo musiałam je mieć. Statyw profesjonalny, namiot bezcieniowy - musiałam mieć. Jedynie tła wykorzystałam robiąc je sama.
    Szykuj kasę, bo to choroba !!!!
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałam kupić sobie tą książkę:)
    Mam nadzieję ,że zaopatrzę się w nią ;>

    OdpowiedzUsuń
  9. według mnie maaz talent do fotografii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie, że się czymś interesujesz i sprawia ci to przyjemność! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mogę zapytać jakimi obiektywami się posługujesz? Twoje zdjęcia są NIEZIEMSKIE! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Twoje posty pisane z poczuciem humoru. Śpiewanie pod prysznicem i granie na nerwach mnie rozbawiło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. również interesuję się fotografią ale mam dopiero 14 lat więc duuużo nauki przede mną.
    Najbardziej mnie denerwują jeszcze mniejsze dziewczynki które jak dostaną lustrzankę uważają się za wielkie "photography" :>

    aktiwee.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  14. Piszesz ciekawe posty, życzę Ci sukcesów związanych z pasją, bo najważniejsze to robić to co się kocha:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam już gdzieś o tej książce. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzie i za ile kupiłaś???

    OdpowiedzUsuń
  17. Interesująca książka :)
    Powodzenia w nauce <33

    http://colorfullifeteen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Najlepiej gdybyś zaczęła od książek typu "fotografia od A do Z". W takich książkach jest dużo o tym co warto fotografować i jak, jak kadrować, jakie punkty ostrości wybrać w zależności od tego co fotografujemy, kolorystyka, sporo o samych aparatach itp ;)

    Fotografia cyfrowa jest znacznie łatwiejsza od analogowej (ze względów technicznych), ale te znerwicowanie, "kuźwowanie" i śmiech rozpaczy wydobywający się z ciemni niczego nie zastąpi :)

    Polecam czasem przeglądać groupona, bo można znaleźć fajną zniżkę na przeróżne kursy z fotografowania, może warto skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też jestem takim beztalenciem.. Szukam hobby, ale dalej nic nie wymyśliłam (Ja w roli fotografa się nie sprawdziłam ) ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mądre słowa :)

    Zapraszam - http://wikii-wonderland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. ja również zajmuję się tym amatorsko.
    w fotografii czuję się najlepiej, sprawia mi to wiele przyjemności. :)
    fajnie że taki post dodałaś na ten temat. :)
    pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz jeszcze jakąś książkę tego autora?
      bo właśnie chcę sobie sprawić taką. :)

      Usuń
  22. Czytałaś może "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej 195 ujęć Scotta Kelby'ego" ?
    Jestem w posiadaniu obu tych książek ( tej, którą pokazałaś w poście oraz tą którą wymieniłam wyżej ), także jeśli nie czytałaś jej to mocno polecam ! :)

    Jest tam dużo na temat ostrych zdjęć, fotografowaniu ludzi, kwiatów, krajobrazów oraz wiele porad na temat korzystania z zalet technologi cyfrowej, których nie ma w NOWYCH UJĘCIACH. :)

    Pozdrawiam, Angelika

    OdpowiedzUsuń
  23. cudownie ze razem z chłopakiem interesujecie się tym samym :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super robisz zdjęcia, to widać w każdym poście.
    Ja czasem coś też pstrykam ale to tak tylko dla siebie na folder do komputera.
    Nie umiem robić zdjęć i się z tym nie kryje ; p

    OdpowiedzUsuń
  25. Fotografia jest niekończącą się przygodą - polecam poznanie jej klasycznej formy, bo poprzez negatywy, pracę w ciemni i dziesiątki prób, na prawdę da się pokochać temat milion razy mocniej. powodzenia w dalszym rozwoju! A.

    OdpowiedzUsuń
  26. książka wydaję się być ciekawa :)
    a zdjęcie w postach są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Na pewno nie jesteś "beztalenciem", jak to wcześniej nazwałaś. Masz ogromny talent, m.in. w blogowaniu i fotografii :) A post jest świetny, bardzo przydatny :)

    Zapraszam
    Dominika-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Angeliko a możesz zdradzić jakich "gadżetów" używacie przy robieniu zdjęć, takich jak np. statyw ? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja też zaliczam się do tej drugiej grupy :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Masz wspaniałego bloga, wydajesz sie być sympatyczna osobą! Widzę, że interesujesz sie fotografią tak jak ja, za co masz u mnie jeszcze większy + :)

    Zapraszam do mnie, do odwiedzenia mojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  31. spróbowałabyś kiedyś fotografii sportowej? :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Mi wystarczy mój aparacik cyfrowy nikon coolpix S2600 i jestem szczęśliwa, raczej nie interesuje się tak fotografią jak ty i twój chłopak, robię zdjęcia z przyjaciółmi i głównie na wyjazdach z zawodu i starcza :)
    Zdjęcia robisz świetnie, zawsze mi się podobają i z tych blogów, które odwiedzam zdjęcia masz najładniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  33. fajnie, że nie poprzestajesz na domniemanym beztalenciu tylko szukasz :)
    książka zapowiada się ciekawie, od dłuższego czasu poszukuję czegos z tej kategorii.

    OdpowiedzUsuń
  34. też kocham fotografię i planuję kupić sobie taki poradnik :)


    http://www.pati-paaati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. czytam Kelby'ego, jest świetny, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Mój Tata kupił kiedyś te książki (całą serię), ponieważ interesujemy się fotografią. Książki są genialne, mogą wiele nauczyć! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. ja też się dopiero uczę :)
    ciekawy post !

    http://diamonds44.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. lubię twoje zdjęcia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. słyszałam już wiele dobrego o tej książce i byłam bliska zakupowi, ale mój fotograficzny zapał ostatnio dotknął dna. Przytłaczają mnie wszechobecne lustrzanki, o którą nie mogę się doprosić moich rodziców.
    życzę ci wytrwałości w swojej pasji! :))

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja zapewne nigdy nie będę umiała robić dobrych zdjęć;p
    Nigdy mi to nie wychodziło :D
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Myślę o zainwestowaniu w taką książkę :) Na pewno mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  42. bardzo ciekawy post! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Angelika, zdaje mi się że ta dziewczyna: http://weeronika-blog.blogspot.com/ kopiuje twój wygląd bloga. Nie irytuje Cię to? ;/

    OdpowiedzUsuń
  44. przydałby mi się jakaś książka na temat fotografii

    OdpowiedzUsuń
  45. Dosyć ciekawa książka :)
    Rewelacyjny blog.
    Podoba mi się wygląd.
    Notki ciekawe, zdjęcia bardzo fajne.
    Postaram się zaglądać częściej.
    Zostawiam komentarz i liczę na rewanżyk *.*

    OdpowiedzUsuń
  46. Fajny post! Pozdrawiam i zapraszam: lavender-hearts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. fotografia to świetny sposób na wyrażenie siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja też bardzo lubię fotografować .To wciąga ,chcę się pstrykaż ,próbować nowych rzeczy ,nowych zdjęć <33 Dlatego założyłam bloga :)
    Pozdrawiam i zapraszam: pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Beztalenciem to na pewno nie jesteś bo twoje fotografie już mnie zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciekawy artykuł.
    Wróciłam z blogiem. Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  51. Wspaniały post:) Jestem początkującą blogerką i właśnie twoje porady są dla mnie najlepszym źródłem, są najcenniejsze. Kochana, co do "beztalencia" to się nie zgodzę z tb napewno. Masz tak wspaniałego bloga, twoimi zdjęciami zachwycają się setki jak nie tysiące osób, jesteś bardzo fotogeniczna i potrafisz zrobić niesamowite zdjęcia, a te przeróbki w programach świadczą o twojej ogromnej widzy Angeliko, nie tylko co do prowadzenia bloga, ale i fotografii. I ty nazywasz się "beztalenciem"? To nie możliwe, bo nigdy nim nie byłaś i nigdy nie będziesz, nie znam drugiej takiej osoby, która by tyle czasu i serca wkładała w pisanie bloga, dbając o każy szczegół, który potem staje sie detalem. Ja również jestem zachwycona twoim blogiem, wkładasz w niego tyle pracy i widać, że robisz to z ogromna pasja, a całe prowadzenie bloga sprawia ci dużo radości. Bardzo cię podziwiam za to, co robisz i jak to robisz kochana:)


    Wiem, ze spam nie fajny, ale jeśli lubisz konkursy to zachęcam cię do wzięcia udziału w konkursie u mnie. Do wygrania są bony na zakupy w merg.pl :) Zapraszam tutaj:
    http://justynasinspirations.blogspot.com/2013/02/konkurs-z-mergpl.html
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Przydałaby mi się taka książka^^

    OdpowiedzUsuń
  53. tak angeliko, masz we wszystkim racje;) ale...komentujacy tutaj raczej nie maja zbyt duzej wiedzy o fotografii a widze ze jak ludziom podobaja sie Twoje zdjecia to latasz jak z oparzoną du... zasiegnij opinii kogos kto sie zna ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. i nie rozumiem jeszcze jednego... ludzie pytaja Cie o proste rzeczy, zapraszaja do wejscia na bloga - czy ty chociaz weszlas na jednego z tych blogow ktore cie komentuja czy juz gwiazda jestes taka ze nie musisz?

    OdpowiedzUsuń
  55. ja osobiście uwielbiam Twoje zdjęcia, a obserwuję Twoje blogi od dawna :) oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  56. Czeeeść ukradłam sobie kilka Twoich zdjęć do posta ;)! mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko pozdrawiam ;)!

    OdpowiedzUsuń
  57. Mój tata jest fotografem , ale mnie to jakoś nie kręci , za dużo w tym przebywam . :/

    tyynka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. ajj, ale ładne zdjęcia tu są :D

    zapraszam na początkujący angielski magazyn internetowy. liczę na kom,i o obserwację .. mogę na cb liczyć ? chcę im pomóc http://fourteen-magazine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. również interesuje się fotografią, kocham ją i wiem, że jeszcze dużo nauki przede mną :) ale grunt to się nie poddawać i ćwiczyć dalej :)
    jak myślisz czy technikum fotograficzne jest dobrym rozwiązaniem dla początkującego 'fotografa'? ;) kończę gimnazjum i czeka mnie wybór szkoły a poza fotografia nic innego mnie nie interesuję ;>

    OdpowiedzUsuń
  60. Robisz wspaniałe zdjęcia, zawsze mnie zachwycają :D

    OdpowiedzUsuń
  61. Te zdjęcia są po prostu cudowne. Skorzystałam z poradnika który wcześniej ukazałaś na blogu i powiem ze sama na taki pomysł bym nie wpadła.

    http://misia-misiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. świetny blog obserwuje i licze na cb !
    anka-to-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  63. Mhhh,.;)
    Ja też bardzo lubię robić zdjęcie.;*
    Ja życzę Ci powodzenia w dążeniu do celu.;*
    Fajnie tu, mam nadzieję, że u mnie też Ci się spodoba i zaobserwuejsz.;P
    http://w-pogonizamarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  64. Super :)
    ankaaaaaaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo fajny blog :) My dopiero zaczynamy może chciałabyś wejść :) http://doublecherryfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. fajny blog
    Obserwuje i liczę na rewanż http://fashion-world-fashion-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  67. Fajny blog zapraszam do mnie 1 dzień♥ bellaandbella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  68. fajny blog zapraszam do mnie bellaandlife.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  69. Ja jestem pod wrażeniem jakości zdjęć na Twoim blogu:)
    Uwielbiam to rozmazane tło i ostrą postać- ja tego efektu od roku nie potrafię skombinować!:D

    OdpowiedzUsuń
  70. naprawdę cudowny blog (:
    monika-melody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja muszę sobie kupić książkę o fotografii ;)
    Pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  72. Przydałaby mi się taka książka jestem ciekawa w jakiej cenie mniej więcej ona jest ale przed tym powinnam zainwestować w sprzęt bo taka zwykła cyfrówka niczemu chyba raczej nie podoła.. >.<

    OdpowiedzUsuń
  73. bardzo fajnie, że dodałaś takiego posta :) bardzo podobają mi się zdjęcia na Twoim blogu :) odwiedzam go regularnie od roku albo i dłużej, kiedy jeszcze występował pod innymi nazwami i powiem Ci, że strasznie się wkręciłam, a co najważniejsze chyba zaraziłam się od Ciebie pasją do fotografii ;d

    http://karolinag95.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. Polecasz jakieś inne książki o foto ? :)

    OdpowiedzUsuń
  75. Ooooooo super post! :) Kurcze ja bym tak bardzo chciała mieć dobry sprzęt... Może kiedyś w końcu uzbieram :P

    OdpowiedzUsuń
  76. moim zdaniem masz niesamowity talent do fotografii, widać gołym okiem:)

    OdpowiedzUsuń
  77. Super blog !!! Obserwuję ! I liczę na to samo . http://niki-nikii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  78. ja także lubie fotografię ;)
    justbelovely8.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  79. Twoim znakiem rozpoznawczym są prześwietlone zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  80. Świetny post!

    http://teenagers--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  81. ****************************************************************
    *Świetny blog, zapraszam do mnie na zupełnie DARMOWE gadżety ;d*
    ****************************************************************
    *http://wszystkocozadarmoo.blogspot.com/ *
    ****************************************************************

    OdpowiedzUsuń
  82. Mam dokładnie jak Ty! Także mam dwie lewe ręce do wszystkiego prócz fotografii. Miałam okazję czytać ten poradnik i dzięki niemu dowiedziałam się ile nauki jeszcze przede mną. :)
    Pozdrawiam!
    zachowajspokoj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  83. naprawdę ciekawy post , zajmuję się fotografia amatorsko już od 8 lat ,zapraszam na mojego bloga : http://agamachowskaphotography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  84. Muszę Ci powiedzieć, że twoje zdjęcia na caałym blogu są bardzo dobrej jakości jak i wykonu. Dla mnie jesteś wzorem do naśladowania :*

    Olciass.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  85. Na prawde bardzo dobry blog. Duzo interesujacych wpisów i naprawde bardzo estetycznie. Bardzo przyjmenie czyta sie takie blogi :) / http://revoltheworld.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  86. Fajnie piszesz ;)
    Wpadni I zaobserwuj JEŚLI CI SIĘ SODOBA : ):
    http://franki13.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  87. mam takie pytanko . bo ty z tej str.zamawialas wlosy http://cosmoshop.pl . prawda ?
    Nie widać u ciebie na zywo ze masz doczepy ? bo na zdjeciach wgl nie widac : )
    boje sie ze jak zamowie sobie czarne to beda mi sie świeciły jak bedzie słonce i ze bedzie widac strasznie ze to doczepiane : (
    i ty kupilas sobie ilu centymetrowe ?
    z góry dziekuje za odpowiedz ; *

    OdpowiedzUsuń
  88. świetne literatura:)też bym się chętnie podszkoliła bo sam sprzęt to nie wszystko;)
    zapraszamy na nowości w naszej szafie:)
    http://hotfashionstuff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  89. tak jak w każdej pasji trzeba być cierpliwym i mieć chęci do ciągłego doskonalenia w danej dziedzinie:)
    każdy powinien mieć coś tylko swojego. swoją pasję.

    OdpowiedzUsuń
  90. Oglądając zdjęcia na blogu mogę stwierdzić, że ty i twój chłopak macie talent :))

    http://my-life-in-warsaw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  91. przecudowny blog! zdjęcia.. dech w piersi zapiera !
    +obserwuję ^^

    OdpowiedzUsuń
  92. No to mamy taką samą pasję (jeśli to moje zainteresowanie tak można nazwać) ;)
    I również ostatnio zaczytuję się w książkach poświęconych fotografii. Odkryłam, że w mojej szkolnej bibliotece jest kilka pozycji poświęconych tej dziedzinie. Oczywiście, większość od razu musiałam przynieść sobie do domu. :D

    OdpowiedzUsuń
  93. Ja mam dopiero zamiar kupić porządny sprzęt. Decyzja zakupu sprzętu padła na Nikona D3200. Znajomy fotograf mi doradził, więc posłuchałam rady i na pewno właśnie ten model kupię. A w książkę na pewno warto zainwestować, bo to zagwarantuje dobry start. Masz racje. Model to nie wszystko. Kilka ważnych pojęć należało by znać, żeby się zabierać za coś takiego. Osobiście ubóstwiam fotografię, jestem jej wielką miłośniczką m.in. z tego względu, że zatrzymuje wspaniałe momenty w czasie, które można odtwarzać nie tylko w pamięci. Fotografia, to magia chwil zlepionych w piękną całość. Powodzenia Wam życzę w tej dziedzinie. Mam nadzieję, że dorobicie się własnego studia i, że będziecie tworzyć prestiżowy team. :)

    OdpowiedzUsuń
  94. ja osobiście uważam że masz talent do robienia zdjęć : ) świetnie ci to wychodzi : ) pracuj dalej a będziesz jeszcze lepsza!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.